reklama

Diéta a ja...

Blíži sa koniec roka a spolu s ním vzniká často otázka, aké predsavzatia si dáme do toho ďalšieho roku. Jedným z takých predsavzatí býva u žien začiatok diéty. Píšem z vlastnej skúsenosti...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

1. 1. 2007. Nový rok a ešte k tomu pondelok. Začiatok roka, začiatok mesiaca, začiatok týždňa. Nič lepšie som si nemohla priať. Hviezdy sú mi priaznivo naklonené. Úspešne skončili najkrajšie a asi aj najdlhšie sviatky roka. Okrem iného sviatky obžerstva. Ideálny deň na vyhlásenie boja proti nahromadenej, mnou neželanej a už vonkoncom nie plánovanej skládke zatepľovacieho materiálu na mojom kedysi tak božskom tele. Splnil sa mi niekoľkoročný sen. Vždy som chcela začať s diétou prvého, v pondelok a na začiatku roka. Konečne nastal deň D a už mi nič nebráni, aby som splnila sľub, ktorý som kedysi dala sama sebe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čakala som na tento deň niekoľko rokov. Od 1.1. 2001. Vtedy som si totiž uvedomila tú zhodu okolností, že bolo prvého, pondelok a zároveň Nový rok neskoro. Až v utorok. Druhého. Tak som teda ďalej čakala na vhodnú príležitosť. Niekoľko rokov, ale dočkala som sa. Nastala tá správna chvíľa.

Lukulské hody uplynulých dní mám úspešne za sebou. Využila som ich v plnej miere. A čo? Vedela som, že aj tak, od pondelka, prvého, tvrdo začnem s diétou. Tak prečo by som si ich ešte naposledy neužila? Najedla a vypila som, čo mi hrdlo ráčilo a žalúdok prijal.

Škoda, že nie som krava, krížená s labuťou. Mala by som päť žalúdkov a ešte k tomu nádherný, dlhý, labutí krk. Všetkých päť žalúdkov by som naplnila žrádlom až po samý okraj a keby sa niečo do nich aj náhodou nezmestilo, tak by som mala krk ako rezervu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj tak si myslím, že je veľká chyba, že Nový rok prichádza hneď po Silvestri. Všetci predsa veľmi dobre vieme, že na Silvestra sa žere a pije obyčajne až do neskorej noci, či skorého rána. Tak ako má človek dodržať predsavzatie o diéte, ktoré si sám sebe o polnoci dá? Veď zábava vtedy práve začína vrcholiť. A aká by to bola zábava bez chlastu a žrádla?

Keď sa tak teraz nad tým zamýšľam, aj ja som jedla a pila po polnoci. Čiže vlastne už prvého. Toľko rokov som čakala na tento deň a aj tak som to zase zbabrala. Nemôžem predsa ďalej držať diétu, keď som ju hneď na samom začiatku porušila. Kašlem na to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekedy ešte musí byť prvého, Nový rok, pondelok. A ako tak pozerám, mám aj dosť času, aby som si to riadne premyslela a nezopakovala staré chyby.

Prvého prvý, Nový rok a ešte k tomu pondelok bude najbližšie až v roku 2018. Dovtedy snáď niečo vymyslím. Dúfam len, že za tých jedenásť rokov sa moje kedysi božské telo príliš nezateplí.

Ponaučenie: Keď chceš naozaj niečo začať, nečakaj, začni hneď!

Ľubica Rusnáková

Ľubica Rusnáková

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý opustí domov, aby zdokonalil seba a iných je vraj filozof. Človek, ktorý cestuje z krajiny do krajiny a vedie ho len slepý impulz zvedavosti, je vraj tulák. Tak neviem...Asi som tulák-filozof. Zoznam autorových rubrík:  AforizmyFejtóny, úvahy...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu